WEBSITE
OPTIMALISATIE
BELANG WEBSITE OPTIMALISATIE
Heeft u twijfels over de effectiviteit van uw website? Vinden de bezoekers waar ze naar op zoek zijn? Voeren de bezoekers op een efficiënte manier de gewenste handeling uit? Of bent u benieuwd of u toch meer rendement uit uw website kunt halen? Wij geloven dat het altijd beter kan! Alleen constante optimalisatie resulteert in optimaal rendement van u website.
Website optimalisatie is erg belangrijk voor elk bedrijf. Door je website continue te optimaliseren zorg je ervoor dat de investering in de vindbaarheid van je website (online marketing) beter rendeert. Denk bijvoorbeeld aan de Google Adwords campagnes die u heeft lopen. Een verbetering van uw conversiepercentage met 1% kan veel meer opleveren dan wanneer u uw bezoekers via de advertentiecampagnes met 5% doet toenemen.
Kortom, website optimalisatie is een essentieel proces. Maar hoe gaat dit proces in zijn werk?
PROCES WEBSITE OPTIMALISATIE
Het website optimalisatie proces kan voor 2 doelen worden ingezet:
Conversie optimalisatie: Bij conversie optimalisatie draait het om het omzetten van bezoekers naar klanten of leads. Denk bijvoorbeeld aan de aankoop van een product, een aanmelding voor een nieuwsbrief of het aanvragen van een offerte.
Usability optimalisatie (gebruiksvriendelijkheid): Bij usability gaat het erom dat de bezoekers zo veel mogelijk in staat worden gesteld hun doel te bereiken.
Website optimalisatie is een continue proces. Wij geloven namelijk dat het altijd beter kan. En bovendien wat gisteren goed werkte, kan vandaag al een stuk minder effectief zijn.
Waarom Website Optimalisatie bij AdKings?
- Continue verbeteringen van website en resultaten
- Meer rendement uit huidige bezoekers
- Profiteer van jarenlange ervaring en kennis
- Uitgebreide analyse van uw huidige website
HOE GAAN WE TE WERK?
1. Probleem Analyse
In deze fase zoeken we uit wat de belangrijkste verbeterpunten van uw website zijn. Daarbij maken we gebruik van de gegevens in Google Analytics. Met behulp van dit webanalyse programma analyseren we uw website op diverse punten zoals bouncepercentage, exit pagina’s, gemiddelde bezoekersduur, aantal pagina’s per bezoek en meer.
2. Oplossingen
Nadat de verbeterpunten in kaart zijn gebracht, gaan we middels een brainstormsessie en diverse tools oplossingen bedenken. Vervolgens prioritiseren wij deze op basis van het verwachte resultaat en rendement.
3. Testen
In de volgende stap ontwerpen en bouwen we de oplossingen voor uw website. Dat wij overtuigd zijn van het effect van de oplossingen, is immers nog geen garantie voor succes. Vermoedens moeten uiteraard met cijfers/data worden onderbouwd. Deze data verzamelen wij met verschillende methoden/tools, zoals A/B testen en Google Analytics Contentexperimenten.
4. Implementatie
In de laatste stap hebben we de resultaten van de tests binnen en geanalyseerd, en maken we een keuze voor de oplossing die het beste werkt en voeren we deze door op de website. Vervolgens gaan we weer naar stap 1 voor een nieuwe ronde!